Autor: Ada O.    
Data: 14.09.2021 15:17

Jak zaczęła się Pani przygoda z nauczaniem?

Wybierając kierunek studiów, miałam kilka pomysłów, jednocześnie wiedziałam, że czasowo jest niemożliwe pogodzić je ze sobą wszystkie .Wybrałam ten, w ramach którego można było połączyć przynajmniej część moich zainteresowań, a czas pokazał mi, że rzeczywiście wiele z nich się przydało i przydaje w kontakcie z uczniem.

Czy zawsze chciała Pani być nauczycielem?

Jako dziecko przejawiałam pewne cechy przydatne w tym zawodzie, ale bez specjalnego przywiązania do tej wizji przyszłości. Na pewno pamiętam taki okres, kiedy poprawiałam czerwonym długopisem własne, stare zeszyty. Dość młodo też zaczęłam prowadzić różne zajęcia dla grup i organizować wydarzenia.

Kto Panią zainspirował?

Uczestniczyłam w różnych warsztatach i obserwowałam prowadzących. Poznałam też kilku nauczycieli, którzy potrafili zręcznie łączyć przyjazny humor i konkretne wymagania. Widać było, że mają wypracowane metody, dokładnie wiedzą, co chcą osiągnąć i spokojnie prowadzą ucznia sprawdzoną drogą. Co ciekawe, równocześnie stwarzali liczne okazje do rozwoju kreatywności.

Jaka jest największa zaleta pracy jako nauczyciel?

Kontakt z młodym człowiekiem, nieustanny przepływ energii, twórczości, odkrywania, świeżość. i pasja w oczach uczniów. Wystarczy być otwartym nauczycielem, żeby się nie zestarzeć.

Co skłoniło Panią do pracy w Edu Hub?

Sama chętnie korzystam z kursów e-learningowych. Czekałam na takie inicjatywy w zakresie szkoły podstawowej i średniej, ale wszelkie formy nauki na odległość długo nie budziły powszechnego zainteresowania. Gdy wreszcie pojawiła się platforma zdalnych spotkań dla ucznia i nauczyciela, nie miałam wątpliwości, że to dobry pomysł.

Czy widzi Pani różnice w zachowaniu uczniów w klasie a podczas nauczania zdalnego?

Moim zdaniem znaczenie ma przede wszystkim ilość spotykających się osób. Niewątpliwie trudno prowadzić zdalnie lekcję dla całej klasy, ale spotkanie 1:1 daje w pełni możliwość nawiązania kontaktu. Zwłaszcza gdy podczas lekcji można korzystać z pomocy elektronicznych, w tym tablicy, załączników i czatu. Z mojego doświadczenia wynika, że uczniowie świetnie odnajdują się w takiej relacji.

Jak Rodzice mogą przyczynić się do poprawy wyników dzieci w szkole?

To dość wrażliwy temat. Myślę, że warto nie być policjantem, który tylko rozlicza z ocen i wykonanych zadań, podkreśla błędy i robi wymówki. Dobrze jest obserwować, czasem dopytać, zajrzeć, być dyskretnie czujnym. Rodzice, z którymi współpracuję, potrafili w porę zauważyć, że dziecko w którymś zakresie potrzebuje wsparcia, a równocześnie pozostali jego przyjaciółmi i patrzyli ze zrozumieniem na jego zmagania.

Jakie są Pani zdaniem zalety platformy EDU HUB?

Jest to miejsce przyjazne dla ucznia. Lekcja odbywa się przy użyciu tablicy i czatu z możliwością dodania załączników, co pozwala na wielopłaszczyznową wymianę treści. Standardowe połączenie poprzez obraz i dźwięk pozwala na prawdziwe spotkanie i swobodną rozmowę. W stałych porach dyżurują nauczyciele różnych przedmiotów, dając uczniom możliwość połączenia się nawet w trybie "last minute". Myślę, że to ciekawa propozycja konkretnej edukacyjnej pomocy.

Dlaczego platforma Edu Hub jest skuteczniejsza od innych metod nauczania?

Uczeń korzystający z platformy Edu Hub ma dużą dowolność w wyborze tego, czego aktualnie najbardziej potrzebuje. Jest traktowany bardzo indywidualnie. W jednym miejscu są wszystkie przedmioty. Nie trzeba zamawiać od razu całego cyklu lekcji, a na konsultację można umówić się nawet w ostatniej chwili. To pozwala uczniowi na wybór wsparcia, jakiego na dany moment najbardziej potrzebuje, co stanowi o skuteczności oferowanej pomocy.

W jaki sposób monitoruje Pani postępy uczniów?

Razem z uczniami. Podczas każdej lekcji staram się na różne sposoby sprawdzać, czy uczeń zrozumiał i przyswoił kolejną porcję wiedzy. A po upływie czasu przydaje się powtórka, więc jeśli tylko jest taka możliwość, przy różnych okazjach wiele razy wracamy do poznanych wcześniej zagadnień. Mierzymy się też z testami zewnętrznymi.

Czy widzi Pani większe zaangażowanie uczniów, gdy pracuje Pani z nimi poprzez platformę Edu Hub?

Spotkanie 1:1 sprawia, że wchodzimy w konkretną relację. To świetne warunki do wzrostu motywacji i zaangażowania. Ponadto wolność wyboru, jaką ma uczeń na platformie, z jednej strony dodaje mu pewności, a z drugiej uczy odpowiedzialności.

Czy może Pani w paru zdaniach opisać, dlaczego Pani metody nauczania, doświadczenie i podejście jest skuteczne i czym różni się od innych?

W pracy z uczniem staram się najpierw słuchać. W tym, co uczeń sygnalizuje, stopniowo widoczne są obszary, w których potrzebuje on wsparcia. Uważam, że skuteczna jest pomoc skrojona na miarę. W spotkaniach indywidualnych mam możliwość dostosowania tematu naszych spotkań oraz metody pracy do każdego konkretnego ucznia, który decyduje się mi zaufać.

Pragniemy poinformować, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies w celach analitycznych a także zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli, nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystywanie plików cookies, prosimy o prawidłowe ustawienie ustawień przeglądarki. Pełne informacje o wykorzystywanych cookies i sposobach ich usunięcia, znajdują się tutaj